Thursday, July 16, 2009

Poligami

Hmpir 2jam...aku m'dgr luahan rase seowg teman....letih.....

Sbgai teman...aku hya mmpu m'dgr....Ema teman form 6 aku..

Die antara teman aku y pling berani....nmun arini br aku sdr...

dsebalik k'ceriaannye....tsimpn 1001 duka.....

Aku hya mmpu mdgr...tnpa sbrg kata...sbb aku pn xtau jln pyelesaiannya...

Ema antara teman aku y khwin pd usia y tlalu muda...bygkn...tmt je exam stpm...

next week nye ema mlgsungkn pkhwinannya...mse tu aku pun tkejut...

mcm2 p'soalan....huhuhu tiba2 je....dhla tu...psgn nye plak beza 24thun ngn usia kami..

Dh mcm ayah ngn anak...tp ni semua atas pilihan keluarga...

Aku kenal sgt ngn prgai ema...sejak form 3 lg..ema ni jenis m'milih owgnye..

dhla tu...pakwe msti y kaya...klu xde wuit..jgn hrpla lelaki leh dekat ngn die..

mungkin dh jodoh...tp bile aku dgr ceritanye...kecian plak...

Ema mgadu nasib bhw suaminye nk b'khwin lg satu...tkedu aku...

gatal betol owg tua ni....selama 4 thun ema kwen...die cume ade sowg anak lelaki

Br b'usia 2thun.....issshhhh3 ciannye....ema xsgp d'madukn...klu aku pun..aku xnk..

Mgkin ni semua blsn tuhan...ye arr mse ema kwen pn...suami die tu br je b'cerai...

Kdg2 wuit x m'beri kbhgiaan....k'dukaan adalah......

Skrg suami die nk kwen pun dgn p'puan usia 18thun....peh..selera muda owg tua ni..

Cian aku ngn ema...die asik ngis je....keliru utk m'buat kptsn...

Di madukan @ b'pisah....tp mse depan anak prlu di fikirkan...

Aku hya mmpu jdk pdgr setia...sbb aku pn xde pglmn...

tahla....bile dfikirkn...mcm2 tjadik....kusut2....

hya y mmpu ku katakn...wlu mcm mane keadaan pun...fikirkn la mse depan anak mu..

Silap ema gak...spnjg b'khwen...die lgsg xpnh b'kerja....b'gntung pd suami saje...

Mgkin ema agak b'tuah mpunyai suami b'wuit tp hakikatnya...

xsemuanye indah....

Ape2 pun tabahkn ati mu wahai teman....

No comments:

Post a Comment