Wednesday, June 24, 2009

Manusia Hipokrit...

Tah pe y ade dlm fikiran aku ni…bile aku lihat sekeliling…baru aku sedar..

bermacam2 ragam dan sikap manusia…

tp aku paling benci manusia hipokrit..

Berselindung disebalik wajah kebaikan..

padahal hakikatnya..mereka hanya berpura2

Berbisik seolah2 ceria..tp mata..merenung tajam ke arah lain…

bangga dengan kemenangan..

apa y mereka cari….hebatkah meruntuhkan sebuah tali persahabatan…

Benda ni sering berlaku…tidak kira dimana…dengan siapa…

Mungkin aku…mungkin kamu….dan mungkin juga mereka….

Bukan aku cemburu…iri hati…tp aku hanya terfikir….

MengaPa hal ini berlaku…?

Aku hanya berdiam…memerhati gelagat manusia ini…

Berdiam…tp dlm hati….pelbagai persoalan….

Namun…jika kamu di tempat itu…kamu biarkanlah mereka..

Mungkin hanya itu y bisa memuaskan hati mereka…

Umur atau status mereka bukan misi utama menjadikan sesorg itu matang…

Tp aku sedar tuhan itu ADIL…

Akhir kata dari aku….JAUHI MANUSIA HIPOKRIT….

No comments:

Post a Comment