Monday, June 01, 2009

kerja..kerja..kerja...!!!

kring..........jam menunjukkan jam 6.30 pagi....

Hari ni....haru permulaan untuk minggu...

"ishhhhh malasnya aku nak gi kerja...dahla sakit kepala..."

Bisikan hati kecil ku.....seolah-olah tidak rela untuk pergi kerja hari ini..

Namun...akhirnya aku bangkit...sebab hari ini...aku kena buat laporan bulanan..

Tepat jam 7.50pagi...aku kini berada di kawasan pejabatku...

Kelihatan rakan-rakan sedang kelam kabut...maklumlah ada kerja luar hari ni...

Seperti biasa...aku lah calon-calon yang kena jaga pejabat...lagi-lagi muka aku...

Sampai aku rasa...aku hanya diperlukan untuk buat kerja pejabat je...yang lain-lain..

macam aku tak guna langsung...

Teringat masa bos kesayangan aku masih ada...walaupun diberi kerja pentadbiran..

tapi dia masih benarkan aku keluar...tapi sekarang...orang lain je berpeluang...

banyak sangat alasan ketua aku and the geng (bukan durisawit or peaceloveira).. ....

tapi "someone" hanya aku je tau..dia biasalah..cakap je.....

bos aku lagi lah...tah ape-ape...bosan beb...macam nak minta tukar je...

Tapi tak pe...so aku buat bodoh je...malas nak fikir...

Hari ni aku ner banyak buat laporan...adalah kawan aku ni...die patutnya join kerja luar..

Tapi...dia kena tinggal... kononnya dia banyak kerja...padahal orang lain pun ada kerja gak..

Dia pun angin la...sampai abik cuti...tapi sebelum balik tu..sempat gak dia tolong aku..

Kol beberapa tempat....hihihi...nasib baik dengan aku dia tak angin...

Dia sempat luahkan perasaan dengan aku...dia tak puas hati dengan "Minah"

Dia selalu sangat dapat ikut....semua orang utamakan dia....

Aku masih teruskan perjuangan nak siapkan laporan aku yang banyak ni...

Paling aku sakit hati...ada sorang pegawai aku ni...dia pun tak buat laporan...

Gerammmmmmmmmm....aku lah kena buat...tanya anak buah dia...

dia cakap tak tau....aahhhhhhhh tension....

Hari ni...memang betul-betul buat kerja la...

Sampai bos aku pun aku warning......

Jangan keluar....sebab senang aku nak minta tandatangan....

dan yang paling penting...aku tak bagi dia kacau aku....

selagi laporan aku tak siap....huhuhuhu........................

Syukurlah.....aku berjaya siapkan laporan aku.....

Pukul 2.30 petang...aku pun faks lah...semua laporan yang dah di tandatangan

ke ibu pejabat kecik...

hehehe....pehhhhh 1jam gak aku faks semua laporan tu....

Sekarang aku dah relaks.....penat gak....buat kerja sorang.....

Ape-ape pun hati aku tetap sakit.....

Dalam kerja kena lah adil gak....tak kan lah orang yang sama je kena tinggal...jaga pejabat

"Lu pikirlah sendiri"......apa salahnya buat jadual....ni tidak...lagi-lagi aku....

Aku dah mulai bosan ngan orang sekeliling aku yang tak profesional langsung...

Cakap je lebih....tapi tak boleh pakai langsung....Ape-ape pun.....

Aku akan ikhtiar gak untuk BLAAAAAA dari sini....Cari tempat yang lagi bagus..

Daripada bekerja dengan orang yang kononnya bagus...tapi hakikatnya...tah ape-ape..

Kawan-kawan...jadi manusia biarlah adil kan.....baru orang respect.....

3 comments:

  1. Kadang-kadang memang susah nak buat pilihan..kita memang takkan boleh nak puaskan hati semua orang..bila keputusan pertama tak dapat nak di laksanakan ,kita mesti membuat pilihan yang lain…
    “Understanding”…bukan susah nak jadi org yang sangat memahami.. dan kadang-kadang dalam masa yang sama kita mesti memahami orang lain,keadaan dan situasi…perkara ni tak ada pada semua orang…
    Namun perasaan tak puashati akan wujud…dan bila perasaan tu wujud,langkah yang terbaik adalah “merasionalisasikan” pendapat dan keputusan orang lain…sebab bila di layan perasaan tu,mungkin perasaan tu akan makan diri sendiri,sehingga menyebabkan perpecahan dan keadaan yang tidak selesa pada diri dan orang lain…Rasional yang ada dalam diri menggambarkan pemikiran yang matang dan dapat menghindarkan diri dari dipengaruhi pendapat dari hati orang lain…
    Nobody’s perfect but we can try to be perfect….

    Regards…

    ReplyDelete
  2. eleh..mls2 kte pon siap tau some keje..
    hahhaha...gurau je k

    ReplyDelete
  3. btol tu fafau...
    xpe lah...fafau...kite je y baik...
    slalu ngalah...
    Lepas ni....kita...ngalah terus..
    xpyh kuo...puas ati semua...

    ReplyDelete