Wednesday, December 09, 2009

Tabahlah wahai teman

Dlm bape arini.....byk benda blaku...aku hya skdr pdgr....

mdgr tangisan, luahan hati insan y kdg2 hampir b'putus asa....

satu demi satu dugaan mnimpa...owg skeliling kdg2 m'perlekehkan nya...

cuti...cuti...dan cuti....salahkah....?? cuti demi mjaga insan y d'sygi...

pelik kn.....ketua xb'kata pa...tp insan len y over (maap jika kata2 ku agak biadap)

bgku mungkin arini....ari y kurg baik untuknya....tah esk luse sape plak....

dugaan dunia.....xtentu mase...dn xkire siape.....mungkin arini kau leh ketawa...

tp bkn utk esk.....aku hya skdr m'ingatkn....aku pn bkn manusia sempurna....

ttg s'owg teman...y sering d'landa mslh....."Ya Allah kurgknlah bebannya..........Amin..."

baru2 ni.....adiknya d'serang......agk  m'yedihkn....tunang si adik rebah xsedarkn diri...

niatnya baik...hya utk m'leraikn p'selisihan....wlupn aku bkn d'situ..tp aku tau...

k'adaan agk kalut.....si adik y sdg k'sakitan....sayu m'lihat tunang t'syg teruk d'pukul...

eerrrgggkkk............dhla temanku sdg b'bdn dua.....keadaan tu m'gejutknnya......

b'bagai perasaan........

sedih....geram.....marah.....aaahhhh b'mcm2lah..........namun shari slps k'jadian tu...

d'kejutkn insan y t'syg iaitu pganti arwah ibunya d'masukkn ke hospital.....

t'gugat ktabahannya....."teman b'sabarlah" air mata mgalir tanpa henti.....

Pd bln Disember jugala....ibu dan ayah pergi m'ninggalkannya................

sbagai teman...aku doakn kejadian itu tidak b'ulang lg...........

aku s'tiasa mdoakn insan y d'sygi kembali sihat...............

k'adaan nenek agk m'bimbangkn.......kini nenek tsyg b'rada d'hosp...

raup muke kelihatan garang dn tabah...namun dlm hati...ia sdg menangis....

tp.. perlu d'tabahkn hati demi m'jg adik2....s'andainya ia tewas...

bgai mane plak nsb adik2nye kelak

besarnye p'gorbanan mu..........................wahai teman

sbagai teman...aku galakkan ia cuti....jiwa kusut.....keje pn xgune.....lbh baik die abiskn mse dgn

insan y t'syg....tu lbh baik......................

ape2 pn aku doakan nenek nya sihat........................amin

No comments:

Post a Comment