Wednesday, August 05, 2009

DuGaan Demi DugaaN


Lumrah…semua manusia akan d'uji oleh Yang Maha Esa….
sbgai khalifahnya…kite perlu redha dgn ape y b'laku…
mmg perit..sakit….kecewa…sedih….namun itu semua m'jdk kn kite lbh matang…
Tanpa dugaan…mungkin kite akan terus t'leka…sbagi manusia biase kte perlu redha
Redha mghadapi semua itu…. Kite perlu kuat…
Aku jua manusia y lemah….sering d'uji…lbh2 lg bile aku kini m'hitung hari
M'hitung hari tuk m'jalinkn satu ikatan y kukuh…dn akan kekal selamanya…insyaAllah
Aku sering b'doa agar aku tabah dan kuat mhdapi semua itu…
Satu demi satu dugaanku terima…kdg2 aku xkuat tuk hadapinya…
Aku jua pnh t'jatuh…s'olah2 tdk mahu bangkit lg…
Namun aku sering d'sedarkn oleh owg2 y m'yayangiku…
Aku perlu bangkit…b'ikhtiar m'yelesaikn itu semua…
aku perlu ubah persepsi mereka….aku adalah aku…
akan ku buktikn pada semua…aku akan kekal bahagia…bsama insan y ku cinta…
Aku bkn ego…atau mementingkn diri…Cuma…aku hanya m'ikut kata hati…
segala ikhtiar telah ku laksanakn…kini aku yakin dgn keputusanku…
Akan ku nti hari itu…hari y paling b'makna dlm hidupku…
Tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuu…………………..


No comments:

Post a Comment