Friday, January 29, 2010

Derita Jiwa

salam...

tah la...makin ari makin penat aku nk hadapi semua ni...

jelingan kebencian....tahLA dimana SILAPnye......

kdg2 aku rse aku jdk mangsa k'adaan.....

berada d'tgh2....ke kanan salah..ke kiri pn slh...

Ogos 2008...permulaan aku disini...mulanye npk baik..

kami ibarat 1 kump....thankz En.Azmi...y byk m'ngajar....

namun sgla b'ubah....bila die pegi.....kekusutan melanda...

tahla....blaku slh fhm antara kami.....aku mls nk masuk campur...

tp aku slalu t'babitkn same...

baik dgn ni slh.....dgn tu slh......semua serba salah....

pening d'buatnye.....aku igt bile aku diam...aku xkn t'libat...

tp len plak jdnye.....y diam ni sering d'slh anggap.......

semuanye b'ubah.......tensionnnnnn......streeessss.....kdg2 benci dgn diri ini...

aku xmintak ape.....xminta diberi phatian...tp kenape aku je d'persalahkn...??

istilah "ORANG ATAS" s'olah2 aku ni hina ddk d'tmpt itu....

bkn aku minta tuk ke situ.....d'arahkn......aku bkn jenis p'berontak....

tunjuk perasaan jika xsuke....sbb aku sdr aku blum sah jwtn...

aku masih b'thn kerana itu......stiap org b'beza p'watakkan....

knpe itu harus d'pertikaikn.....benci dgn k'adaan ini....

aku bkn mkn gaji buta....kite semua same.....ko buat keje...aku pn buat keje...

knape msti ade p'bezaan tu.....

jika bos ajukn p'mslhan ttg ketidak adilan...

aku jua d'pslhkn.....semua aku.....hakikatnye benda tu bkn b'punca drp aku....

jelingan itu bt aku terasa s'olah d'hina......

aku xsuke t'libat dgn s'suatu aktiviti y hakikatnya...

d'sekitarnya...mereka semua xsuke pd aku....

tahla.....semakin bosan......jiwa aku kdg2 xthn....

tp aku msh b'syukur...kerana aku masih boleh b'tahan sehingga skrg...

syukur kerana aku masih ada Dia...Tuhan yang Satu...

"YA ALLAH KUATKN AKU"

mungkin d'antara kami ada y hipokrit...b'pura2...kerana nk lindung rahsia diri...

aku xkisah tu semua....aku dgn hal aku....

npe msti org ganggu hidup aku....aku x suke d'khianati...

Disini aku masih yakin dgn b'berapa org teman...insyaALLAH die xkn khianati aku...

mungkin kami saling memahami....memahami diri masing2...

thankz kwn kerana kau s'tiasa disisi....

jgn mudah tpedaya dgn kata2 insan lain...

aku akn terus b'thn.....wlaupn aku tpksa m'hadapi jelingan kebencian...

kata2 y m'nyakitkn......aku hya perlu b'sbr........

b'sbr dn terus memendam rasa....sehingga satu ari y ku sdiri xpasti...

No comments:

Post a Comment