Tuesday, May 26, 2009

Bisikan hatiku


Pagi yang hening....

Aku menyisir dedaun tingkap..

wah indahnya pagi ini....

Lantas aku mengusap perut ku yang makin membesar...

"Sayang...ibu tak sabar menanti kelahiran mu..."

Aku tersenyum melihat raup wajah suamiku....

Aku bahagia....

Hanya dia yang bertahta dihatiku...selamanya..

"sayang bangunla....dah pagi ni...."

Lantas ku kucup ciuman kasih didahinya...

Suami ku tersenyum....

Tapi Tiba-tiba.............................................???

"Abang......baby nak kuo ni......."""

"isshhhh...sayang ni....tak baik tau gurau macam ni..."

Suamiku dengan wajah selamba bangkit menuju ke kamar mandi...

aku masih mengerang kesakitan...."Sampai hati abang....""

Aku jerit sekali lagi....aarrrgggggggg

Agaknya inilah akibat selalu mempermainkan suamiku...

"Abang......abang...."Tiba-tiba dunia yang terang mulai malap...

Bila aku sedar...Kini aku berada dihospital....

Diusung dengan beberapa orang jururawat...

Suamiku memegang erat jari jemariku...

Memohon ampun.....

Kini aku berada di wad bersalin....

Debaran semakin terasa.....

Push.......push.....push...

:"Ya Tuhan......berikanlah aku kekuatan...."

Suamiku masih di sisi.....menemaniku...

Tidak berapa saat.....Tiba-tiba...................

uwekkkkkk...ewekkkkkk..."Anakku...."

Melihat senyum suamiku....lantas titisan air mata mula mengalir...

Bahagianya ku rasa....Inilah bukti cintaku...kasihku...sayangku...

Tatkala aku pergi kelak....aku telah buktikan cintaku pada suamiku..

Kucupan mesra ku terima...Tanda kegembiraan suamiku...

Menyambut Putera pertama...

Aku bahagia.....gembira.....dan bersyukur....

Syukur....Aku masih bernyawa........

Wahai suamiku......Wahai anakku....

Aku akan bahagiakan kalian hingga kehujung nyawaku...

No comments:

Post a Comment